Fitness photo left

Ja & Fitness

Nie zapominaj o codziennej aktywności fizycznej, strzeż się nadwagi i otyłości.

Istnieje szereg dowodów pozytywnego wpływu ćwiczeń fizycznych na zdrowie. Badania naukowe potwierdzają, że sprawność fizyczna przyczynia się do wydłużenia i podniesienia jakości życia bardziej niż jakikolwiek inny czynnik. Umiarkowany wysiłek fizyczny redukuje stres oraz ryzyko wysokiego ciśnienia tętniczego, chorób serca, raka odbytnicy, otyłości, osteoporozy i depresji. Nie ma schorzenia, które zakazuje ruchu, natomiast pewne jest, że żaden lek nie zastąpi ruchu.

W zdrowym, ciele zdrowy duch – ta sentencja jest jak najbardziej zgodna z rzeczywistością. Sport jest bowiem idealnym środkiem antydepresyjnym. Wynika to z faktu, że podczas ćwiczeń organizm wytwarza tak zwane hormony szczęścia, czyli endorfiny. To one odpowiedzialne są za doskonały nastrój, w jakim jest się po treningu. Więcej ruchu to mniej stresu. Sport to świetna metoda, aby odreagować stres i zmartwienia. Ponadto, ćwiczenia poprawiają również sen, który po wysiłku staje się spokojniejszy oraz głębszy. To jednak nie wszystko, jeszcze jedną zaletą wysiłku fizycznego jest to, że przedłuża młodość mózgu, dzięki niemu umysł funkcjonuje sprawniej sprawniej oraz łatwiej się koncentruje.

Lokalizacja zajęć

(1) – Zajęcia Harmonia Zdrowie i Ruch w Pszczynie, ul. Cieszyńska 36 (koło Multi Form-Łąka)
(2) – Zajęcia w GIMNAZJUM sala 102 w Goczałkowicach Zdroju, ul. Powstańców Śląskich 3
(3) – Zajęcia na BASENIE GOCZUŚ w Goczałkowicach Zdroju, ul. Powstańców Śląskich 3

Po co ćwiczenia?

Zgodnie z obowiązującą wiedzą, uważa się, iż najlepsze efekty zdrowotne uzyskuje się
uprawiając aktywność fizyczną przez większość, jeśli nie przez wszystkie dni tygodnia. Szereg
korzyści przynosi np. energiczny, szybki trzydziestominutowy marsz każdego dnia albo przez
większość dni tygodnia.

Jak ćwiczyć?

Zalecany czas trwania pojedynczych ćwiczeń wynosi 30 min, jednakże nawet kilka krótkich sesji, aby łącznie osiągnąć 30 min dziennie daje korzystne efekty z punktu widzenia zdrowia człowieka. Jeśli chodzi o dzieci i młodzież to powinni poświęcać 60 min dziennie na aktywność fizyczną o umiarkowanej lub dużej intensywności fizycznej (stanowisko American Heart Association, 2005r.)

Co to jest aqua fitness?

Aqua fitness to po prostu ćwiczenia w wodzie, połączenie aerobiku, gimnastyki korekcyjnej i pływania. Podobnie jak podczas zwykłego aerobiku, na zajęciach obecna jest muzyka. Zaletą wodnego fitnessu jest to, że stanowi wspaniałą alternatywę dla wszystkich, którym ćwiczenia fizyczne sprawiają kłopoty, ponieważ woda doskonale odciąża całe nasze ciało. Dlatego w zajęciach na basenie mogą brać udział osoby starsze, otyłe, niepełnosprawne lub kontuzjowane, a także kobiety w ciąży. Niekoniecznie trzeba umieć pływać – można wybrać taki rodzaj zajęć, gdzie ćwiczenia wykonuje się w wodzie sięgającej do pasa lub barków

Zalety aqua fitnessu

Ćwiczenia w wodzie wspaniale kształtują całą naszą sylwetkę, pomagają redukować tłuszcz i dokuczający wielu paniom cellulit. Do zalet aqua fitnessu można zaliczyć także to, że równocześnie odciąża on stawy i kręgosłup. Podczas zajęć w wodzie mniej się męczymy, nie pocimy się tak obficie jak przy klasycznych ćwiczeniach na siłowni, jesteśmy również mniej narażeni na różnorodne kontuzje. Aqua fitness może być uzupełnieniem procesu rehabilitacji dla osób po urazach czy operacjach. Ciężko wymienić wszystkie zalety aqua fitnessu, ale najważniejsze jest to, że ćwiczenia na basenie są odpowiednie niemal dla każdego, bez względu na wiek czy poziom kondycji fizycznej